torsdag, augusti 06, 2009

Tior till höger och vänster

Det kniper i magen! Kan det vara för att jag åt så sjukt mycket kycklinggryta igår?? Och det spränger i huvudet!! Måste vara för att jag drack bubbel till... Allt är Lenas fel... Men hon är faktiskt förlåten för jag (okej då- VI) fick en saftmaja av henne!


En helt komplett med originalbruksanvisning och allt!! Åh, kära kära Lena. Hon vet allt hur man bäst glädjer en syltande och saftande bonnmora från 08-regionen. Och jag fick en massa presenter av hovis också!! Tyvärr hade någon glömt att berätta att vi börjat med sånt i vår familj. Thomas och jag har aldrig direkt köpt varken julklappar, födelsedagspresenter eller bröllopsdagsgåvor till varandra. Mest för att vi ändå med visst besvär hankat oss fram på de få kronor vi lyckats skrapa ihop. Gamla vanor sitter djupt fast där inne, och trots att vi har betydligt bättre ekonomi nu för tiden tar det lite tid att vänja sig. Så, jag fick en hel hög med presenter, hovis fick inga... Jag får säga till mitt försvar att jag är ganska bra på att köpa presenter i vardagen, av ingen anledning alls, som jag gärna lägger på kudden. Så Thomas har hittat allt möjligt inslaget skräp på sin kudde genom åren :)

I vilket fall som helst så vill jag slå ett slag för den personliga gåvan. En saftmaja! Va, vad säger man! Fyndad på loppis, i perfekt skick och helt komplett. Till en vän som gärna kokar saft året runt, men måste slita i sitt anletes svett och mecka runt med alla möjliga kastruller för ingen är stor nog. Underbart! Ett par utsökta örhängen i borstat silver till hustrun som älskar örhängen.

(Det var verkligen inte lätt att hitta en bakgrund som verkligen lyfter fram glansen i silvret...
i brist på annat fick det bli mitt ben :S)

Den där gymbollen som jag tjatat om att jag vill ha i flera år!



Och en massagestav. Ja, helt riktigt läst och ta och lugna ner dig lite. Man knådar nacken med den! Och ansiktsmasker med gurka, för att citat: "Du ska sitta i soffan med gurkmask i ansiktet och en kopp te i handen medan jag masserar din nacke med den".



Mina vänner, han är officiellt- en TIA!!

2 kommentarer:

Kicki sa...

De verkade som att i alla fall du hade en mycket trevlig dag igår!? Grattis i efterskott!

Lotti sa...

MYCKET trevlig. Presenter är alltid kul :D