tisdag, augusti 18, 2009

Livet med tonåring

Ni minns att jag hade en tonåring tidigare under våren? För nya läsare: Jag hade en tonåring i två veckor under våren. Jag lämnade (under högljuda protester) tillbaka henne, men nu har jag en ny! Förutom viss längdskillnad ser han inte bara likadan ut utan är också precis lika underbar och användbar :) Och han är av en något mer permanent sort, vilket vi tycker är toppen. Idag har han klippt gräset här. Jag trodde väl någonstans att vem som helst kan klippa en gräsmatta, men jag har insett att jag haft fel. Vem visste att man kan klippa 5000 kvm gräsmatta utan att lämna något gräsklipp efter sig? Ja, alltså fast man inte har någon uppsamlare? Det, min vänner kräver hjärna, teknik och erfarenhet. Och det från en artonåring! Fantastiskt!

Som tack skrämde Emil slag på honom så han ramlade på en stor sten och slog knät :-( Han var tydligen väldigt grävlinglik idag... hm...

Inga kommentarer: