måndag, december 14, 2009

Tassproblem är också problem


Okej... det är som när pizzabagaren ritar ett hjärta på pizzan med bearneisesåses. Det känns inte riktigt bra. Det är gulligt och så, men ungefär lika önskvärt som att han hälsar dig med "En cappriciosa utan skinka med extra champinjoner" innan du ens presenterat dig. Eller som när man åker till veterinärinrättningen och man inte behöver checka in i receptionen, för de såg minsann när man gick in genom dörren och har redan anmält Emil.

*Djuuuuup suuuuuuck!*

Infekterade sår i tre tassar av fyra. Ännu en antibiotikakur (vi avslutade den senaste i förra veckan). Descinfiserande (eh... hur i hela friden namn stavas det nu då??) tassbad tre gånger i veckan om tio minuter. Ni ser ju själva. Grabben är INTE nöjd. Men, han gör som matte säger. Till och med när matte säger: "Hoppa ner i baljorna nu, och stå still i tio minuter." För han är mattes kille. Faktiskt.


Och så säger de att jag inte har lydnad på min hund... Pyttsan!

6 kommentarer:

Hovslagaren sa...

Stackarn! Hade jag sagt åt honom att hoppa i baljorna hade han givit mig fingret (..tassen eller klon) och bett mig fara och flyga!
Å du! Även min blogg lever även om pulsen är något sakta! Sakta men stark! Hi hi!

Anki sa...

Vad har hänt med Emils Tassar, har han gått någonstans där det var mycket salt???

Larsson sa...

Eländes elände, du Emil! Å baljorna, de såg mera ut för att vara anpassade för jättehoven Hubert än för dina smäckra tassar ;)

Men du, den där Hovslagaren ni har i familjen - kan inte han knåpa ihop några schyssta foträta mockasiner till dig?
Möjligt att du inte blir friskare av det men Du kommer helt klart att känna dig på bättre humör!

Vore ju fräckt med ett par silverfärgade med fartränder :)

Lotti sa...

Hovis: Det är fett troligt. En klo rätt i nyllet ;)

Svärmor: Man kan bara spekulera... Ett immunförsvar som fått tokspel är min kvalificerade gissning.

Larsson: Emil hälsar och tackar för omtanken. Han tycker det låter som en god idé men undrar om du kan säga åt hovslagaren för han lyssnar tydligen inte på honom?! Och glöm inte att säga att de ska vara silverfärgade med fartränder :D

Ingela, Zeb, Indy sa...

Stackars stackars. Vad jobbigt!

Lotti sa...

Emil hälsar: "Äntligen lite medkänsla!" ;)