lördag, januari 09, 2010

iPhone. Ha eller inte ha?

Så här är det, förstår ni- att iPhone är den mest överskattade mobiltelefonen i mannaminne! Den duger inte till något som har med mobiltelefoni att göra utom möjligen att ringa med. Surfa, går utmärkt. Maila och fota går utmärkt. Jag kan använda den som GPS, jag kan kolla väder och de senaste börsnoteringarna. Jag kan lyssna på oändligt mycket musik och titta på film. Men jag kan banne mig inte inkludera en smiley i ett SMS, jag kan inte heller ta emot en smiley. MMS kan man varken skicka eller ta emot! Jo visst, det finns en app man kan ladda ner. Den kostar 7 kronor. För att få den att funka (vilket jag inte har fått än, och förklaringen till varför kommer snart) måste man maila en screendump- dvs en bild- av det SMS innehållande länk till den sida där MMS:et finns att hämta samt användarnamn och lösenord som behövs för att kunna titta på detta, som man får när någon skickar ett MMS till en. Är det någon som fortfarande är med? Jag tappade nämligen just bort mig själv :-/ För att kunna skicka en screendump på ett sådant meddelande måste någon skicka ett MMS till min iPhone. Denna någon är jag, och det gjorde jag IGÅR!! Har det kommit något? NEEEEEEEEEEEEEJ!!

Och så ska man visst kunna mobilblogga. Men inte som vanligt folk, nej. Det går inte eftersom det inte går att skicka MMS! Men då är det så fiffigt förstår ni att jag kan maila bilder från min iPhone. Så den alternativa iPhone lösningen till mobilbloggeri är mailbloggeri. Jag skickar alltså ett mail med en bifogad bild till en speciell blogger-mailadress som man skapar via sina inställningar. Mailets ärende bli rubrik och bifogad bild hamnar i själva inlägget. Eller? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Och varför gör det inte det? Inte f-än vet JAG!!!

Jag vet att en viss hovslagare har gått och dregglat efter MIN iPhone i snart ett år. Och ibland tänker jag att han kan ta skiten. Problemet är bara att det han har att byta med, vilket är Samsungs försök till iPhone är... ja, vad ska jag säga. Så där.

Samtidigt. Jag vill ju för sjutton j..a gubbar bara kunna skicka ett förbaskat helsikes MMS! Med en glad liten gubbe i... Är det för mycket begärt?

Åh jag är på skithumör!!

5 kommentarer:

Larsson sa...

Ehrum...host...har du provat att skicka en glad liten gumma??

Det kanske funkar...

Lotti sa...

En glad liten gumma? Var hittar man dem?? Tips emottages tacksamt för jag är fortfarande på SKITHUMÖR!!! Fast jag blev glad för kommentaren :)

Anonym sa...

Hmm, jag har just köpt en ny VANLIG kameramobil, med ganska bra kamera.
Förstår din ilska, jag hade varit vansinnig...känns som om man stöter på tillräckliga problem med de nya mobilerna.
Kanske du kan sälja din på Tradera ( alla vill ju ha en sån ) o köp sedan en ny mobil med bra kamera...
Lin

Lotti sa...

Hmmmm... hum... humelihum... tåls att funderas på. Sälja den?? Hmm...

Åsa sa...

Våga vägra Iphone! Våga vägra Iphone! Våga vägra Iphone! Ta från de rika och ge till de fattiga! (alltså, ta från dig och ge till din man (samt sno hans) alt. ta från dig-sälj och ge till dig)

Slutet gott allting gott. He he...